Aug 12, 2011

semut-semut besi
lintah getah bercakaran
buaya-buaya monoxide
tikar hitam berbahangan
tak senak kah kau manusia?
tak lelah kah kau manusia?
tak jelik kah?
tak sesak kah?

tuang. tuang. tuang
tuang segala penat kerah mu
pada busong kerakusan
kau tewas, manusia
lahap lah botolan asap buatan mu.

Jul 24, 2011

Ride In Peace (R.I.P) Abroko

Takla sehebat mana tapi koko juga merupakan seorang pemakaisikal dan sering berbasikal di arena bandar..dari sana ke sini , dari sini ke sana , mana tujuan dia dan lokasi nya, dia main redah je.. tau2 ada je kat mana mana acara.. disenangi tapi susah nak pahami, bila berinteraksi. Bila bertoleransi, mudah memberi tapi susah ati... aihhh... ramai yang kenal sebab tenet, ada yang rapat sebab kawan, ada yang tau sebab karya nya.....dan yang pasti minuman manis membuat kan aku lebih selesa bermesra dengan koko... nanti kite jumpa, kite kayuh sama dengan air manisan kegemaran ko... chapppppp suuuu!!

ride in peace - Abrokohol 1974-2011



Jul 12, 2011

warnakan


gariskan titik-titik keikhlasan
    pada luasnya hamparan tar
warnakan calit-calit kebangkitan
    pada hitam asap berkepulan
taburkan serdak-serdak keramaian
    pada gelombang semak bunyian

setiap detik jantung mu
setiap beban kayuh mu
setiap bahang dakian mu
setiap penat lelah mu
setiap tunduk terik mu

warnakan;
dunia pasti hilang pudarnya.

May 11, 2011

I'm In Love With A Flatlander

Apr 30, 2011

perlahan kayuh

video


i sedang layan utube,layan-layan video cane nak ketat kan brake basikal, skali i ter-listen kat satu lagu ni..tersentap mendengar, wow..sedap suara mesti ensem abang ni..olahan nyanyian dari ali fly.lantang..i suke..
tapi i tak dapat cari lirik lagu ni.. akan usaha dapat kan lirik ni dari bro ali..
bukan nak memihak atau mengata atau membela atau membenci tapi segelintir perkara barangkali benar dan barangkali boleh di elakkan. terpulang la, kalau itu jadi nya, jadi la itu. kalau begini nak nye, ini la yang u ols rase...


ni apa yang bro ali luah kan dalam isian tersirat di dalam lagu ni....
The song is about fixed gear bicycle phenomena which is increasing drastically in Malaysia and has become a trend where youngsters are obsessed about bicycles and same goes to all the trend follower and wannabes. Their appearance in this so called hipster's bandwagon is becoming annoying just like when shufflers invaded Malaysia. We're just sharing our thoughts bout all this fixed gear bike madness, from good to bad. Peace.-ali terbang

Apr 11, 2011

Ride Of Silence 2011


-Dedicate a bike to a rider you love

video
Listen to a new (Feb. 2011) video message from Chris Phelan, the founder of the Ride of Silence.

Apr 5, 2011

morning motivation

Syurga sementara.



(Artwork was originally from an anonymous Critical Mass Pocket Guidebook)